dilluns, 3 de setembre del 2012

[Vídeo] Com abordar l'assignatura

Ja és setembre i aviat començarà el nou curs a la UOC, però fins que això occori continuo amb la sèrie d'articles d'aquest estiu on analitzo i dono recomanacions sobre com abordar les assignatures que ja he cursat del Grau en Multimèdia de la UOC. Avui, Vídeo.

Aquesta assignatura és molt necessària i es recomana cursar-la al principi del curs, ja que molts dels coneixements que s'aprenen en ella seran utilitzats posteriorment en altres assignatures. Aquests coneixements engloben continguts sobre imatge (en moviment i estàtica), llenguatge audiovisual, guions, realització, edició i producció de vídeo.

Tot i que sembli que hi ha molt de contingut, tot s'aborda de manera introductòria i s'aprofundeix bastant poc en cada mòdul del temari, per això és una assignatura molt assequible. D'altra banda, el nivell que es requereix en les PACs i pràctiques és una mica més elevat del que trobem als materials, així que és recomanable buscar contingut complementari en altres fonts.

En el meu cas, els apunts tenien força errors i mancances i el meu consultor va estar absent durant la major part del curs, cosa que va comportar una participació baixa al fòrum i molts companys exposant dubtes que passaven dies i dies sense resposta.

Recomanacions:
  • En aquesta assignatura es pot aprendre molt, així que recomano buscar i ampliar coneixements a través d'Internet, biblioteques especialitzades, documentals, festivals, etc.
  • En cas de començar de zero, fer ús dels meus resums.
  • Diu la dita que "la càmera no fa el fotògraf", és entendre-la i fer-la funcionar adequadament el que ajudarà a obtenir resultats molt bons, ja sigui una càmera de vídeo professional, una domèstica o un mòbil, per això és molt important estudiar la vostra càmera el més aviat possible.
  • Per a estudiants més avançats recomano el programari Magic Lantern, una millora que es pot instal·lar en multitud de càmeres Canon i que amplia substancialment les possibilitats que aquestes ofereixen de fàbrica.

3 comentaris:

  1. Hola Jordi,
    (Primer, enhorabona pel bloc. A mi m'està ajudant força en algunes assignatures.)
    M'he matricular aquest semestre a video. En la teva opinió, cal comprar una càmera de video per seguir l'assignatura? En el meu cas tinc una càmera antiga (dvi) i no tinc clar si es treballa molt amb les opcions que aporta una càmera "dedicada" o , simplement, pel que es treballa en l'assignatura qualsevol dispositiu capaç de gravar video (com un móbil o una camera de fotos digital compactal) ja seria suficient.

    Salutacions!

    Àngel

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Àngel!

      No cal que et compris cap càmera per a seguir l'assignatura. Amb la càmera del mòbil vas sobrat. L'objectiu de l'assignatura no és tenir un equipament professional per gravar vídeos, sinó ser capaç de gravar vídeos de qualitat amb la càmera que sigui. Per això et recomano que facis servir la teva càmera DVI, una de fotos digital o el mòbil.

      Jo ni tan sols tenia càmera quan vaig cursar aquesta assignatura, així que li vaig demanar la càmera de fotos digital a un amic per fer la pràctica i la de vídeo de mon germà per fer una PAC.

      Que et vagi bé l'assignatura!

      Elimina
  2. Gràcies a tu Jordi,
    I espero que també et vagi molt be el semestre, que tindràs molta feina amb 5 assignatures.

    Salutacions,
    Àngel

    ResponElimina