dimecres, 25 de gener del 2012

Primer quadrimestre (2011/2012) finalitzat

Per fi una mica de temps lliure! Dissabte vaig fer les últimes proves de síntesi d'aquest quadrimestre i ara tinc un mes de relax dels estudis. A més, en menys de dues setmanes tindré les notes finals. Però abans de relaxar-me completament, voldria fer una valoració sobre les assignatures que he fet durant aquest curs.

Administració i gestió d'organitzacions
És una assignatura amb molt de contingut i que requereix molta dedicació si es vol arribar a entendre-ho tot. En ella s'aprofundeix en el funcionament de les organitzacions (empreses, administracions públiques, etc.) i es fa especial èmfasi a les seves finances, al pla de negoci i als sistemes i tecnologies d'informació. Tot i que és una mica dura, l'he trobat molt útil i m'ha agradat molt.

Competència comunicativa per a professionals de les TIC
En aquesta assignatura s'aprèn a escriure correctament textos especialitzats. Tot i que pensava que ja sabia escriure bé, gràcies a aquesta assignatura, m'he adonat de la majoria d'errors que cometia i he estat capaç d'aprendre d'ells i corregir-los per començar a escriure de manera correcta, mantenint la cohesió, la coherència i l'adequació.

Imatge i llenguatge visual
Ha estat una de les meves assignatures preferides aquest quadrimestre. És la continuació de Disseny gràfic i, de la mateixa manera que la seva predecessora, té uns apunts excessivament llargs (més de 500 pàgines). Això no vol dir que no siguin interessants, no hi ha pàgina menys interessant que l'anterior, però trobo que no hi ha temps material per aprofundir en tot. Tot i així, he après molt i m'han encantat les activitats que he fet.

Iniciativa emprenedora
Aquesta assignatura és una optativa i la vaig agafar perquè tinc molt d'interès en emprendre en el futur proper. Es complementa molt bé amb Administració i gestió d'organitzacions, però no és tan complicada com aquella, així que recomano fer-les al mateix temps per poder aprofitar-se mútuament dels continguts de cadascuna.

Matemàtiques per a multimèdia II
De nou estem davant d'una assignatura força assequible. Aquest cop l'assignatura continua essent del mateix estil que Matemàtiques per a multimèdia I, tot i que el contingut no té res a veure. En aquesta s'aprèn xifratge, compressió i una mica d'estadística, però aquest últim mòdul, molt per sobre. No hi ha gaires activitats i el model de qualificació de la pràctica va ser tema de controvèrsia a classe.

Programació web
En cada quadrimestre hi ha una assignatura que destaca per ser la més complicada, en aquest cas Programació web ho va ser per mi. L'objectiu d'aquesta és aprendre JavaScript i programació orientada a objectes, aspectes molt necessaris per a desenvolupar una web, però la vaig trobar excessivament difícil, cosa que em va obligar a dedicar-li molt de temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada