dissabte, 31 de desembre del 2011

[Imatge i llenguatge visual] Pràctica: Currículum infogràfic


La pràctica (final) d'Imatge i llenguatge visual consisteix a crear un currículum, mitjançant una infografia, utilitzant tots els recursos apresos durant el curs: llenguatge visual i teories del signe, tipografia, identitat gràfica, cultura i color. Aquest pot ser de tres tipus: clàssic, prospectiu o mixt. La opció que he escollit ha estat la d'un currículum mixt, en el qual s'uneix la meva experiència actual ("què he fet" i "què sé fer") amb el que desitjaria per al futur ("què vull fer" i "què vull aprendre").

La meva idea inicial va ser mostrar un mapa amb les destinacions a les que he volat des que treballo de pilot de línia aèria, ja que vaig creure que seria original i molt visual. L'esbós inicial, on vaig dibuixar només tres destinacions per a fer-me una idea, és el següent:
Aviat vaig veure que hi mancava informació. Així que vaig redissenyar el meu concepte inicial i vaig decidir afegir el mapa junt amb altra experiència personal (aptituds, educació i feina). A causa de les reduïdes dimensions de l'encàrrec (640x480 píxels) vaig fer una tria de les experiències que vaig considerar més importants. D'aquí va sortir el següent esbós:
Un cop realitzada la tria inicial, el següent pas va ser escollir una metàfora que m'ajudés a unir totes les experiències en un sol element, de manera que s'aportés continuïtat i sentit a la infografia. Vaig arribar a la conclusió que la millor metàfora que podia triar era crear la cabina d'un avió comercial on cada botó, instrument i pantalla estigués representat amb la meva experiència enlloc de la informació real que mostraria cadascun. Així doncs, vaig dibuixar el següent prototip:
Com es pot veure, el prototip s'assembla molt al producte final, ja que des que vaig decidir dibuixar una cabina de pilotatge, vaig tenir molt clar quins serien l'aspecte i estil dels que la dotaria. Tot i així, no vaig afegir certes parts a causa de la limitació d'espai. A part, la forma en que es mostra la informació de les pantalles és una mica diferent al plantejament inicial, ja que vaig aplicar una segona metàfora: vaig mostrar la meva experiència de la mateixa manera en que les pantalles dels avions mostren la informació. A continuació es mostra un altre esbós que conté el procés de selecció i conversió a la segona metàfora:


En l'última part del procés vaig afegir una altra metàfora, la que serviria per mostrar la part prospectiva del currículum. La cabina de pilotatge conté el meu coneixement i experiències actuals i tot allò que està a l'exterior, seguint la trajectòria que manté l'avió, representa cap on em dirigeixo, és a dir, el conjunt de coses que m'agradaria fer i aprendre. Per no afegir tota aquesta informació de forma al·leatòria, vaig escollir agrupar-la dins de dos núvols, a diferents distàncies, depenent de què desitjaria aprendre primer.

Trobo que aquesta pràctica ha estat una forma molt bona de tractar l'eix temàtic del curs: la comunicació personal, ja que mitjançant un currículum infogràfic s'utilitzen textos, imatges i altres elements que serveixen per crear una identitat que després es podrà emprar a Internet i a les xarxes socials.

Qualificació: "A"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada