diumenge, 27 de novembre del 2011

[Imatge i llenguatge visual] PAC 3: Butlletí personal: retòrica visual


La tercera activitat d'Imatge i llenguatge visual és molt interessant, ja que combina els coneixements teòrics adquirits sobre llenguatge visual, sobre propietat intel·lectual, sobre tipografia, cultura i color i sobre identitat gràfica.

L'encàrrec consisteix en la realització d'un número d'un butlletí electrònic (o newsletter en anglès), una publicació normalment centrada al voltant d'un tema que interessa als subscriptors, que s'envia regularment sense tenir una periodicitat estricta i que se sol enviar per correu electrònic.

Es pot escollir el tipus de comunicació del butlletí entre 3 opcions: aptituds o qualitats personals, comunicar un estat emocional o promoció i venda d'un producte o servei. A més, s'ha de fer una composició visual combinant imatges i text i que faci servir una figura retòrica mitjançant la imatge.

L’opció comunicativa escollida és la presentació de qualitats personals mitjançant el butlletí del meu blog imaginari “Els meus pensaments”, en la seva edició número 1, on es presenten les meves aptituds personals, que és el missatge que comunico.

I la figura retòrica escollida és la repetició. Mitjançant la repetició de mi mateix, emfatitzo que sóc jo la persona de la que s’està parlant i a qui pertanyen les qualitats descrites en el butlletí. La repetició no és exactament la mateixa en cada “jo”, ja que cada Jordi posseeix algun tret distintiu, que fa referència a l’aptitud que representa.

Qualificació: "A"

Per accedir a l'informe fer clic a "Més informació"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada